26 Mart 2015 Perşembe

Kelebeğin Rüyası :)



Herkese Merhabalar...
Daha öncede kendi yapmış olduğum pastanın adı konusunda kararsız kalıp adına ''aslişkonun pastası'' demiştim...
Aslişko canım Accenimin bana yakıştırdığı artık benimle özleşen ve bir çoğunuzun da bildiği bir isim :)
Arkadaşlar ve bazı akrabalar arasında da kelebek diye hitap edilir bana :)
Hal böyle olunca keşke pastanın adı''kelebeğin rüyası'' olsaydı gibi yorumlar geldi ve bende ilk yapacağın pastanın adını bu şekilde belirlemiş oldum :)
Dün yaptığım bardak keklerin içlerinden çıkan kek kırıntılarını atmaya kıyamayınca ortaya böylesi şahene bir lezzet çıktı :)
Şimdi geçelim bu harika lezzetin tarifini kısaca anlatmaya...
Bardak keklerin içlerinden çıkan kekleri 1 paket kakaolu petibör bisküvi ile rondoda çektim.
Bardak keklerin içlerini doldurduğum kremadanda 2-3 kaşık kalmıştı onuda keklere ilave edip bir avuç kadar ceviz ekleyip hamur kıvamını alana kadar süt ekleyerek yoğurdum.
Yuvarlak küçük borcamın tabanına streç film serip hazırladığım hamuru borcama sıkı sıkı bastırarak yerleştirip 2-3 saat buzdolabında beklettim.
Dinlenen pastayı servis tabağına ters çevirerek çıkarttım.
1 paket (80gr)bitter çikolatayı 1/2 çay bardağı süt ve 1 tatlı kaşığı tereyağı ile eritip pastanın üzerine kaşık ile yayıp kenarlarına hindistancevizi serpiştirip üzerlerini çilek ile süsledim.
Hem çıkan keklerimi değerlendirmiş oldum hemde misafirlerim için pratik ve lezzetli bir pasta yapmış oldum :) 

Sevgiler Aslişko :)

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu pastaya bayildim, hem de hersey degerlendirilmis :) Ellerin dert gormesin...

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Ellerinize sağlık artan kekleri ve bisküvileri değerşlendirmek ve görsel bir şölen oluşturmak adına güzel bir tarif olmuş.
İsmide flmini anımsatır olmuş…
Afiyetler olsun size…
Sevgiler…

*mehtap dedi ki...

güzel bir doğaçlama tatlı olmuş, görüntü nefis, elinize sağlık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails