6 Ağustos 2009 Perşembe

Çilek Reçeli

Herkese merhabalar....
Nihayet beklediğim çilekler geldi ve bende hemen reçel yaptım...
Malzemeler:
-1kg çilek
-1 kg toz şeker
-3 damla limon suyu
Hazırlanışı:Çilekleri temizleyip yıkayın ve tencereye koyup şekeri çileklerin üzerine ekleyip 1gece o şekilde bekletin...
(şeker tamamen erimiş olacak)
Tencereyi orta ateşe koyup ara ara karıştırarak yaklaşık 40dk kaynatıp ocaktan almadan limon suyunu ekleyip bir iki taşım daha kaynatıp ocaktan alın...
Reçelin ilk sıcağı çıkınca kavonozlara pay edip soğuyunca kavonozların kapaklarını kapatıp istediğiniz zaman servis yapabilirsiniz....
Afiyet Olsun...

29 yorum:

Işıl dedi ki...

sevgılı pembe tatlar ılgın ıcın cok tesekkurler.aslında çok kolaymıs ama ben baya ugrastım.suan ıs yerınde bılgısayarımız gostermıyor ama evden gormustum.senınkı burdan ızlenıyor nedense benımkı ızlenmıyor.neyse onemlı olan zıyaretcılerın gormesı

PAPATYA PRENSES dedi ki...

nerden geldi bu çilekler,bize de gelsin:)
bir numaralı favorimdir çilek reçeli:)

ellerine sağlık canım..

nalan dedi ki...

ellerinize sağlık.oh bir de güzel kokar. annecimle pazardan enfes çilekler aldık. yarısını dayanamayıp yiyeceğimizi bildiğimizden bol bol tabi:) harika reçeller oldu, bekliyorum havalar birazcık serinlesin diye. annecim de bu arada boş durmamış köydeki vişne ağacını talan edip bol bol vişne reçeli de yapmış ki ben vişneyi tek geçerim :)

nurşen dedi ki...

sabahın ilk ışıkları yüzüne vursun,en güzel öten kuş pencerene konsun,bu günün ilk gülümsemesi benden sana hediye olsun :) günün aydın olsun arkadaşım

Bizim Gibiler dedi ki...

Çile reçeli, en sevdiğim reçeldir. Nefis görünüyor, ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

bizim evde reçel pek yenmez her çeşitten çok az bulunduruyorum evde eğer uzun süre reçeli saklamak istiyorsan sıcakken kavanoza koyup kapağını iyiçe kapatınca konserve gibi hiç bozulmuyor

bu arada hiç karayemiş reçeli denedinizmi kayınvalidem yapmıştı çok şifalıymış kızım belki yer verdi banada tarifini ondan alınca yayınlarım kiraz reçeli tadına çok benziyor

gene çenem düştü ellerine sağlık canım

sarımutfak-hande dedi ki...

favori reçelimdir ellerine sağlık

Miyozu dedi ki...

ellerine sağlık pembişim... çok tatlı görünüyor burdan. zuzudan sevgiler şekercim:))

dünya dedi ki...

evde yapılmış reçel gibisi yok ellerinize sağlık canım çok güzel görünüyor

gülay mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım...

Didemin Pasta Servisi dedi ki...

Canım en sevdiğim reçellerdendir çilek reçeli.Kim bilir ne güzel olmuştur.Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

uzun zamandır ugrayamıyorum bloguna ne olur kusura bakma.sıcaklar iyice bunalttı beni.ellerine saglık.çilek reçelini çok severim.ama bu sene çilek zamanını kaçırdım o yüzden yapamadım.

svl dedi ki...

Canım yaa ne yaptın sen :D

dünya dedi ki...

bişey sorbilirmiyim şu blogundaki slide resimlerim ekranını nasıl yükledin ? bende yüklemek istiyorum

otomatikkepce dedi ki...

Annem harika çilek reçeli yaptı ama resimleri felaket olduğu için yayınlayamadım
Annem çilekleri bir süre sonra kevgirle alıyor şerbeti koyulaşınca tekrar koyuyor çilekler tane tane oluyor tavsiye ederim gerçi sizin reçeli görünce boşuna mı uğraşıyor acaba diye geçirdim içimden çok lezzetli görünüyor eline sağlık
hülya

Canan dedi ki...

Çoooook güzel görünüyor. Pek severim çilek reçelini. Ellerine kollarına sağlık canım.

Sevgiler,
Canan

Unknown dedi ki...

Kokusu tüm apartmanı sarmıştır eskiden annemlerin yaptığı gibi)) senin çilekli tarifleri okudukca burda çilek hiç bulunmaz oldu))

Unknown dedi ki...

Off offf sıcacık ekmeğin üzerinde çok severim.
ellerine sağlık
öpüyorum.

Aysultan... dedi ki...

Senin çilekler nerden bacım bizde bitti :( gerçi reçelimizi yaptık ama pek severim reçeli zaten ellerine sağlık pembecim:)

aleyna dedi ki...

aslıcım eline sağlık.tereyağın üzerine sür ve ye.tai bizim memleketin sıcacık ekmekleriyle.acıktımmı ne sevgiler canımcım

pelince dedi ki...

Ekmek üstü pek güzel olur :) ellerine sağlık..

dünya dedi ki...

canım yardımın tşk. ederim

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çilek artkık bitti bitecek. Bende en ucuz dönemlerinde almadım. İyice zamlandı altın değeri gibi oldu öyle aldım (:
Çoook ekonmil oldu değil mi
Ellerine sağlık canım
sevgiler
http://www.lezzetibol.com

tubanıntarifleri dedi ki...

Süperrrrrrrr!!!!! ekmeğimi kızarttım,tereyağımı da sürdüm lütfenn biraz reçelllllll :)))))

Tebriklerr canım süpersin

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Afiyetle yiyin inşallah.bende vişne aldım bu gün.çileğin sonu gelmiş fiyatı uçmuş iyice.bari vişne yapayım dedim.
geçmiş kandilini kutluyorum.döndüm ama malum uzun süre olmayınca ev berbat olmuş.iş güç başladı yani:))
yokluğumdaki ziyaretlerin ve güzel yorumların için çok teşekkürler ayrıca.sevgiler kocaman.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bu güzel renkli recel icin ellerine saglik diyorum, icinde cilek olan herseye bayilirim, yaninda tazecik ekmekle, ohh..ne güzel olurdu simdi.

Sevgiler

Ozan Misali dedi ki...

ŞİİR GÖNLE DOSTÇA UZANAN BİR EL, DOYUMSUZ BİR LEZZET BİR MUHABBETTİR. DİLERSEN TATMAYA BUYUR SEN DE GEL, ŞİİR SOFRASINA BU BİR DAVETTİR.

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

çilek reçeli masam da olmazsa olmaz..ben de ne zamandır bloguma koymak istiyorum nasip olmadı.harika gözüküyor reçelin.ben farklı olarak güneşte bekleterek koyulaştırıyorum.emeğine sağlk canım..

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.Canım ellerine sağlık,ağız tadıyla tüketin..reçelini yapmıştım önceden son olarak dün çilek geldi yemekle yetindim,sanırım sonu çileğin..Cumanın,rahmeti,bereketi nasip olsun amin..A.E.O

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails