5 Mayıs 2009 Salı

Fındıklı Şekerpare

Bu tarifi 42. p.d.ç.s.e. evsahibesi olan tarifdünyası arkadaşıma gönderiyorum....
Malzemeler:
-2 adet yumurta (birinin sarısı üzerine)
-1 çay bardağı sıvıyağ
-125gr yumuşak margarin
-1 çay bardağı pudra şekeri
-3 çorba kaşığı yoğurt
-2 çorba kaşığı irmik
-2 çorba kaşığı hindistan cevizi
-1 paket kabartma tozu
-2 paket vanilin
-yaklaşık 1 su bardağı fındık
-aldığı kadar un
Şerbeti İçin:
-4 su bardağı toz şeker
-4 su bardağı su
-adet portakalın suyu

Hazırlanışı:Unu derin bir kaba yeteri miktarda koyup kalan malzemeyi ekleyip normalden biraz daha yumuşak bir hamur yapın...
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizin ve üzerlerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 175derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin...
Şerbeti için tüm malzemeyi yaklaşık 20dk kaynatıp sıcak olarak fırından çıkan tatlının üzerine dökün ve soğuduktan sonra servis yapın...
Herikiside sıcak olacak....
Afiyet Olsun.....

16 yorum:

made in funda dedi ki...

çok severim şekerpareyi.ellerine sağlık canım.nefis...

TARİFDUNYASİ dedi ki...

CANIM ELİNE SAĞLIK YİNE BEKLERİM

TATESAL dedi ki...

Çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..Aldım tarifi eve gidiyorum....

KOSEMINDERI dedi ki...

Harika gorunuyor. Cok sevdigim bir tatlidir sekerpare. Su siralar diete basladim o yuzden tatli yemelerine ara verdim. Ama bunu gorunce dayanamiyorum. Karsimda olsa affetmez yerdim:)
Ellerine saglik

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyorlar,ellerine sağlık canım..


Sevgiler..

Disalce dedi ki...

şerbetinde portakal suyuda var...nefis oluyordur eminim...

görüntüsü çok güzel..ellerine sağlık canım..

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Yine dokturmussun valla:) Ellerine saglik.

TAZENANE dedi ki...

Ne desem bilmiyorum.
Dışarıdan geldim, biraz yorgununum.
Yemeğimi yedim ama tatlı yok evde.
Şekerpareleri bana gönder.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

EN SEVDİĞİM TATLILARDAN BİRİDİR ELLERİNE SAĞLIK CANIM AFİYET OLSUN SİZLERE...

Mutfaknotlari dedi ki...

hamur tatlılarınıda nasıl severim ellerine sağlık
forumada bekliyorum sevgiler

mutfaktakizaman dedi ki...

OYY GULUM GULUM DOKTURMUSSUN YINE
YETISEMIYCEM BEN SENIN HIZINA YAA... NE ZAMAN DUR BES DAKIKA GEZINIYIM DIYORUM OLMUYOR EHH SONUCUDA BU OLUYOR NEYSE ELLERINE SAGLIK ARKADASIMMM HEPSI HARIKAA

gullesu dedi ki...

ellerine sağlık aklıma geldi yarın yapmalıyım :)))

Unknown dedi ki...

Hamarat kardeşim ellerine sağlık süper çokta severim sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Çorbanın ve pilavın üzerine iki tanede tatlımı yedim...
Nede kızarmış nar gibide olmuş...Ellerine sağlık pembişim.
Bende şekerpareye iki kaşık kadar yoğurt koyarım..Bazı tarifler sadece yumurta ve margarin oluyor..Bana sanki ağır gibi geliyor öyle..Değilmi yoğurt biraz hafifletiyor sanki..
Kızım görmesin hemen sende yap der..Ehhhh gideyim artık sevgilerimle...

Pembe Tatlar dedi ki...

Evet yoğurt herzaman hafif bir lezzet verir...
Beninde ayrıca yoğurtsuz bir şeker pare tarifin var dediğin gibi biraz ağır oluyor...

sevil dedi ki...

canım benim hımmm nefis olmuş gercektejn ellerine saglık
canım bu arda 42 ev sahibemize olan desteginden dolayıda ayrıca tşk ederim
sevgiler sevil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails